Nyheter

Nyheter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Smart Marine satser stort på båtopplag og har overtatt driften av Haugesund Båthotell AS og et 8000 m2 stort område på Husøy. Målet er å gi båtfolket på Haugalandet et enda bedre servicetilbud, på samme tid som de vil være konkurransedyktige på pris.

 

Smart Marine tar over driften av Haugesund Båthotell AS og satser på å forbedre tilbudet til de cirka 80 båteierne som i dag leier plass.

 

 smartmarine.annonse.JARLE.VIKINGSTAD.bilde.280220.jpeg

- Vi har allerede ansatt Kjell Terje Rangvaldjord som driftsleder, og han vil ha et spesielt ansvar for båthotellet og vårt nye anlegg på Husøy. Målet er å effektivisere prosessene med opptak og sjøsetting, og rett og slett gi kundene et enklere båthold og bedre servicetilbud til en overkommelig pris, sier daglig leder Jarle Vikingstad hos Smart Marine.

 

Gir kundene større fleksibilitet

 

Sammen med Rangvaldjord lover den daglige lederen at dagens kunder på Hasseløy vil oppleve en positiv utvikling av et allerede bra senter.

 

- Alle kundene som har kjøpt tjenestene fra tidligere Wave Båtsenteret, vil slippe å betale noe ekstra for tjenester de allerede har betalt for. Vi håper jo at de nesten ikke skal merke at det er nye eiere. Målet er å tilby gode priser på klargjøring og mer fleksible ordninger og tjenester for kundene. Faste åpningstider hvor du får rask hjelp vil også komme på plass, sier Rangvaldjord.

 

smartmarine.båthotellet.bilde02.0220.jpeg

 

Spennende tilbud for båteiere med større båter

 

Smart Marine har parallelt med overtakelsen på Hasseløy, jobbet med å starte opp med båtopplag for båter opp til 60 fot og 40 tonn på Husøy, Karmøy.

 

- Vi har overtatt området hvor Husøy Marine Service tidligere holdt til. Her vil vi kunne tilby mange forskjellige tjenester til båtfolket, og vil ha plass til vinterlagring utendørs av 50 større båter, sier Vikingstad.

 

Neste uke overtar de formelt over, og starter umiddelbart med å klargjøre området.

 

- Ny kunder vil oppleve et helt nytt anlegg, med flere viktige oppgraderinger. Vi vil installere nytt vaskeutstyr, legge til rette for kalkblåsning og bunnstoffing. Alle kundene vil få tilgang til vann, strøm og trykkluft. En ny flytebrygge vil gjøre det enklere med innkjøring til løfteområdet. Selve travelliften vil bli oppgradert og det blir et helt nytt toalettanlegg.

 

Døgnåpen vakttelefon for båtopptrekk

 

Smart Marine satser på faste åpningstider (kl. 08.00 – 16.00) og døgnvaktordning.

 

- Hvis det skulle skje en nødsituasjon, forsikringssak, vil vi kunne få båtene raskt på land for inspeksjon og reparasjoner. Hos oss kan båteiere leie plass for kortere eller lengre tid, leie tjenester eller arbeide med båtene selv. Foruten at vi blir autorisert i forhold til forsikringssaker, vil vi inngå samarbeid med andre aktører som er spesialister på Volvo, Yanmar og andre motormerker. Målet er hele tiden å tilby kundene høy kvalitet på service og være fleksible i forhold til hva kunden selv ønsker. Vi låser oss ikke i forhold til båtmerker- og motorer. I forhold til pris satser vi på å være konkurransedyktige.

 

Smart Marine er Haugalandet største båt- og tilhengerforhandler. De har hatt positiv vekst de 10 siste årene og økt omsetningen fra åtte til nær 70 millioner kroner. Foruten at de er forhandler av flere forskjellige båtmerker og tilhengere, satser de framover på å gi båteiere på Haugalandet muligheten til båtopplag til konkurransedyktige priser.

 

Smart Marine, distriktets største båt- og tilhengerforhandler, har nyåpning av sin butikk på Avaldsnes 22. november. De har opplevd en positiv vekst de 10 siste årene og økt omsetningen fra åtte til nær 65 millioner kroner

 

Smart Marine på Avaldsnes, har gjennom høsten oppgradert anlegget sitt for flere millioner kroner. 22. og 23. november var det nyåpning for butikken og utstillingen på 400 m2.

 

- Det stilles i dag høyere krav fra våre leverandører i forhold til butikkens utseende, på samme tid som lokalet vårt hadde behov for oppgraderinger. Bygget har nå blitt isolert og fått ny fasade, på samme tid som vi har bygd ny butikk.  Vi har gjort endringer i forhold til kundemottak, med tanke på å gi kundene en stadig bedre opplevelse. For å takle videre vekst har vi også gjort grep for å bedre logistikken, sier Mikael Framnes Vikse hos Smart Marine.

 

Vekst gjennom 10 år

 

Båtforhandleren har opplevd jevn vekst de 10 siste årene og regner med å omsette for 65 millioner kroner i 2019. 

 

- På lenger sikt har vi satt oss et «hårete» mål om å oppnå en omsetning på 100 millioner kroner, og jobber bevisst for å bygge opp anlegget og organisasjonen til å takle en slik vekst. Vi ønsker rett og slett å bli mer profesjonelle på flere og flere områder. Derfor utvikler vi stadig uteområdene på 18 mål for å få bedre flyt i alt fra reparasjoner til utlevering av båter og tilhengere.

 

Kunden får spesialtilpassede båter

 

Forhandleren på Avaldsnes har vært smarte og fått egne agenturer på gode kvalitetsbåter. For flere merker er de eneste forhandler i Norge.

 

- Med de svenske aluminiums båtene fra Arronet har vi hatt stor suksess, og fått kunder fra hele landet. Med en så tett kobling opp imot produsenten har vi også fått være med å på utviklingen av båtene, noe som igjen gjør at kunden kan få spesialtilpasset båten til sine unike behov. I forhold til flere modeller fra Hobby og Jeanneau har vi fått være med på selve utviklingen av nye modeller, sier Framnes Vikse.

 

Nytt RIB-merke på gang

 

Rupert 26 D CC small

Foruten de svenske merkene Arronet og Micore, blir Smart Marine også nå forhandler for Rupert (bildet). De er også forhandlere for Whaly og Jeanneau.

 

- Svenske båtprodusenter har lange tradisjoner og har høy kvalitet på produktene sine. Rupert leverer RIBer av høy klasse, med leveranser til proffmarkedet. RIBene deres brukes av militære styrker i flere land, er utrolig robuste med utrolig bra sjøegenskaper. Nesten før vi fikk de første RIBene til Karmøy, var en solgt, sier Vikse og haster videre til nye oppgaver.

 

 

Bildet øverst:

Mikael Framnes Vikse midt i kaoset i butikken hos Smart Marine før åpningen 22. og 23. november. 

Smart Marine ønsker å skape et problemfritt båthold for sine kunder. Skulle du være uheldig å få en skade på båten, kan de gjøre alt for de gi i forhold til takst, kontakten med forsikringsselskapet og det å berge, hente og fikse selve båten. 

Smart Marine har på Avaldsnes bygd opp et effektivt verksted med stor kapasitet. De er sertifisert verksted for Yamaha og Evinrude. På Avaldsnes tar de tar imot båter av alle merker, og er også godkjent av biltilsynet for reparasjoner av tilhengere. 

 

- Vi har tre verkstedhaller med løftebukker og effektiv drift. En stor industrihall gjør at vi kan ta på oss alt fra servicer, til mer omfattende reparasjonsjobber på større båter. Du levere båten til service sjøveien, uten at det vil koste mye ekstra. Vi arbeider med å bygge en båtlift nede ved sjøen, som vil bedre sikkerheten og gi oss større kapasitet. Kort vei fra båtsenteret har vi 15-20 båtplasser til rådighet, sier Mikael Framnes Vikse hos Smart Marine.

 

 

 

Få ferdige servicekit av super kvalitet

 

I forbindelse med oppussingen har de bygd opp et nytt kundemottak for verkstedkunder i butikken, alt for å øke effektiviteten og gjøre det enklere for kundene.

 

- Foruten at du kan bestille service, og få hjelp i forhold til skader og forsikringssaker, vil vi selge ferdige servicekit til de som vil skru litt selv. Vi har lang erfaring med service på utenbordsmotorer, og vil sette opp kit med de riktige delene. De fleste skadene skyldes ofte elektronikken. Derfor velger vi deler av høy kvalitet, både rustfritt og syrefaste deler. I forhold til tilhengere har vi det meste du trenger av reservedeler, i god kvalitet og til gode priser. På noen av delene konkurrerer vi faktisk med lavpriskjedene på pris. Mange får hvert år montert dieselvarmere og landstrøm på båtene sine hos oss. 

 

Tar hele forsikringsjobben for deg

Skulle du være uheldig med båten din, vil Smart Marine være behjelpelige gjennom hele prosessen. Ikke bare kan de gjennomføre takst på båten, men gjennom gode samarbeidspartnere kan de hente/berge båten. De foretar takst og har all kommunikasjon med forsikringsselskapet, foruten at de selvsagt reparerer båten/motoren din og foretar leveringen tilbake.

-  For mange kan det være en stressfaktor å kjøre hele denne prosessen selv. Målet vårt er at kunden skal oppleve problemfritt båthold, selv om det kan dukke opp problemer og utfordringer, sier Framnes Vikse.

 

Bedre opplag ute – med plast

 

smart.marine.artikkel02.bilde03.1019.jpeg

Mange av har opplevd å klargjøre båten på høsten, men ute i råk, regn og vind må jobben gjøre om igjen på våren.

 

- Ønsker du hjelp til å vaske båten, prime og bunnsmøre, har vi et veldig bra system med sprøyter som gir jevnere og bedre kvalitet. Vi kan også polstre båten med solid plast av god kvalitet som gjør at båten kan settes i opplag på egen tomt, eller utendørs på låst område hos oss. Plasten er av veldig god kvalitet og attraktiv i forhold til resirkulering. Dette er rimeligere enn å ha båten i opplag innendørs, på samme tid som du kan lagre båten på egen tomt, eller ved hytten. Stadig flere velger denne formen for opplag, sier Framnes Vikse. 

 

Hovedbilde øverst:

Odd Harald Pedersen vil ha et spesielt ansvar for det nye kundemottaket i butikken, og følge opp kundene. Her avbildet i en de fire verkstedene på det nyoppussede anlegget på Avaldsnes

UA-42090484-1